Základní poznatky do hry
Začátek
Na začátku, po lognutí, vám ihned naskočí tabulka, která vás trochu seznámí s hrou, ukáže vám jak plnit úkoly, co za ně je, jak je splnit a tak dále. Nejprve byste ale měli vědět, co se ve hře vyskytuje:
Začneme úplně odzhora
Zkušenosti
Zkušenosti jsou velmi důležité. Jsou potřebné k dosažení další úrovně. Na začátku je pořeba velmi mála zkušeností, ale postupem levlů, potřebujete více a více zkušeností. Dají se získat plněním prací, vyhráním duelu, nebo plněním úkolů.
Životy
Určitě moc dobře víte k čemu životy jsou. Nejsou tady tak důležité, jako třeba v 3D akcích, kde umřete, jakmile ukazatel životů klesne na úroveň 0. The-west je online RPG, což znamná jednak, že hra běží, i když na the-west třeba zrovna nehrajete, nebo spíte a jednak, že hry RPG nemají konec, na některé RPG konec sice vymysleli, ale to není náš případ. Abychom se vrátili k tématu, o životy můžete přijít při nějaké práci, ale to se mi nikdy nestalo, ale pravděpodobnější je v duelu. Ale žádný strach, když vám dojdou, přijdete "akorát" o všechnu energii, ale můžete pokračovat dále.
Životy si zvětšujete zvyšováním schopnosti zdraví.
Energie
Energie je hlavně potřebná k pracím. Bez enrgie se žádná práce nemůže spustit. Maximální energie je 100, s premiem 150, ten se však musí koupit z v vlastních peněz z mobilu. Potřeba energie na práce : 10 min-3 energie
30 min-6 energie
1 hod-12 energie
2 hod-24 energie
Regenerace energie je 3/hod, ale nejlepší je se vyspat v hotelu. Čím vyšší levl hotelu, tim více energie. Trvání je 8 hodin.
Vpravo dále vidíte obrázek, na začátku blonďatej týpek, na 10 levlu si vyberete svou charakterovou skupinu a obrázek. Pod obrázkem vidíte svůj levl.
Práce
Existuje celkem 92 prací, které můžete dělat a které se vám postupně otevírají.
Na začátku je jich asi kolem patnácti, ale všechny na začátku dělat nemůžete. Záleží totiž na jejich obtížnosti. Každá práce má jinou obtížnost a přináší jiné produkty, zkušenosti, peníze atd. Produkty jsou důležité k úkolům. Hodnoty prací:
Platy
Plat je číslo mezi 0% a 100%. Čím více %, tím za totožnou práci dostanete více peněz. Také záleží na době trvání práce.
Zkušenosti
Zkušenosti je číslo mezi 0% a 100%. Čím více %, tím za totožnou práci dostanete více zkušeností . Také záleží na době trvání práce.
Štestí
Štěstí je číslo mezi 0% a 100%. Při každé práci máš šanci na nalezení předmětu. S větším štěstím najdeš cenější předměty. Čím déle pracuješ, tím větší máš šanci na nalezení předmětu.
Nebezpečí
Nebezpečí má hodnotu mezi 0% a 100%. Pokaždé, když pracuješ, riskuješ, že se poraníš. Čím vyšší nebezpečí, tím více zranění mohou být nebezpečná. Nebezpečí závisí na počtu pracovních bodů a času práce. Čím déle pracuješ, tím větší je riziko, že se poraníš.
Motivace
Motivace má hodnotu mezi 0% a 100%. Číslo udává, jak moc jsi právě motivován pro tuto práci. Na začátku máš motivaci 100%. Každou hodinu se snižuje motivace o 3%. Motivace se zvyšuje o 10% za den, dokud nedosáhne 100%. Pokud je motivace nižší než 100%, vyděláváš méně peněz, získáváš méně zkušeností a je menší šance, že získáš nějaký předmět. S motivací na 80% získáš 80% peněz, který bys jinak získal.
Nabídky práce jsou zobrazeny na mapě v hnědém kroužku. Práce, kterou ještě nemůžeš vykonávat jsou zobrazené průhledným symbolem.
Pro začátek práce, musíš kliknout na symbol práce na mapě.
Kolonky Vlevo
Charakter
Kliknutím na políčko charakter vlevo nahoře se dozvíš, jaký máš obrázek profilu, úroveň, kolik máš zkušeností a kolik ti chybí na další úroveň, kolik máš zdraví z kolika, kolik máš energie ze 100 (150), rychlost (základní je 100%, zvyšuje se s přidáním zvířete a schopností zacházení se zvířaty), duelová úroveň a vyhrané a prohrané duely.
Za úkol pak dostanete možnost "šaman", který umožňuje přehodit schopnosti a atributy, samozřejmě za nějaký poplatek, schopností bod stojí 50 $ , další pak stojí o 10 $ více a další taky o 10, a atribut stojí 250 $.
Na 10 levelu si můžete vybrat charakterovou skupinu.
Schopnost
Schopnosti jsou ve hře The-west velice důležité. Bez nich by jsme nemohli, až na pár výjímek, žádnou práci dělat. K získání schopnosti je zapotřebí dosáhnutí nového levlu. Nový levl přináší 1 atribut a 3 schopnosti. Celkem existují 4 atributy (síla, pohyblivost, zručnost a charisma), každý atribut pak obsahuje 5 schopností. K pracím jsou důležité pouze schopnosti, atributy pouze zvyšují schopnosti. Na každou práci, jsou zapotřebí vždy jiné schopnosti. Je jich ale vždy 5. Součtu 5 schopností se říká schopnostní body. Práce má nějakou obtížnost. K tomu, abychom práci mohli dělat je zapotřebí, aby byl součet těch 5 schopností vyšší než obtížnost té určité práce. Součet, ale nemůže být nulový. Pracovní body se vypočítají odečtením rozdílu od schopnostních bodů.
Čím více schopnostních bodů, tím dostáváte více peněz, zkušeností a také se sníží hodnota zranění.
Inventář
Invenář je též důležitá věc. Do invenáře se vkládají rúzné věci, produkty atd. Nemusíte si je tam vkládat sami, dají se tam automaticky. K čemu vůbec věci jsou? Každá věc přidává nějaké schopnosti, a občas i atributy. Na začátku máte ty nejjednodušší věci a postupně se vám zlepšují. Kde věci vzít? Věci se dají najít při práci nebo koupit v krejčím a obchodě, při práci ovšem nenajdete vždy, záleží jen na štěstí, zda něco najdete či ne. Věci existují v podobě oblečení, bot, čepice a náhrdelníku. Do inventáře se též dávají zbraně. Existují dva druhy zbraní : střelné a chladné. Na začátku máte opět slabé a postupně si můžete sehnat ve zbrojíři, nebo také při práci. Také se můžou dát do inventáře jezdecká zvířata. To co všechny věci a zbraně spojuje, je, že na každou věc potřebujete mít určitý levl, když ho nemáte, tak ho pochopitelně mít nemůžete.
Inventář se dělí na dvě části, levou a pravou. Do levé se vkládají věci, co chcete mít na sobě a do druhé, to co ne. Věci se vyplatí měnit v levé i pravé straně, protože každá věci přidává jiné schopnosti, a jak již víme, tak též práce vyžaduje jiné schopnosti.
Úkoly
Je asi jasné, k čemu slouží kolonka "úkoly". Kliknutím na kolonku "úkoly" se vám zobrazí obrázek na salón, a v něm jsou 4 postavy. Barman Henry Walker leštíci stůl, šerif John Fitzburn popíjejíci whisky, prostitutka Marie Roalstad stojící u pultu a indián Waupee pokuřující dýmku. První úkol je od Henryho, naskočí vám hned po lognutí. Řekne vám, že k splnění úkolu je zapotřebí nejdříve ten úkol přijmout, udělat nebo přinést tu věc, co chtějí a splnit úkol. Ze začátku jsou úkoly poměrně lehké, ale na vyžších levlech se už to říci nedá.
Po zvolení charakterové skupiny , tedy na 10. levlu vám do salónu přibyde ještě pátá postava, každá charakterová skupina tam bude mít jinou osobu a rúzné úkoly.
Město
Do města se můžete dostat dvema způsoby, a to, že můžete město založit. Založit město stojí 300 dolarů a 80 energie. Můžete pozvat členy a budovat jej společně. Sám budovat město není moc dobrý nápad.
Ten druhý způsob je, když vás do města někdo pozve. Jak? Napíšte někomu zprávu, a když vás bude do města chtít, tak vám pošle pozvánku. Vy ji přijmete a jste ve městě. Pozor! Poslal pozvánku může poslat jen zakladatel města nebo městský rada. Proto je lepší spíše napsat jemu. Jak poznáte zakladatele a vše jiné o městě v sekci MĚSTO.
Městské fórum
Městské fórum můžete sledovat pouze když jste ve městě a fórum už bylo někým založeno. Můžete sledovat pouze fórum svého města, fóra jiných měst jsou vám uzamčené.
K čemu vůbec městské fórum slouží? Je to vlastně taková komunikace ve hře. Psát na něj může každý, kdo je ve městě, ale může ho založit pouze zakladatel.
Druhý způsob komunikace ve městě je hromadná zpráva.
Duel
V kolonce duel upravujete přesnost a uhýbání. Je pouze na vás, jak si ho zvolíte.